Skule
|
Elevar
|
Tittel på rapport
|
Amalie Skram vgs
|
Ekatherine Alikhodjaev,
Heidi Elisabeth Hovland,
Stine Nordhagen Huus og
Andreas Fure Minde
|
Skal vi reise “til sjøs” eller ta en master (eller to)? Hva jakter vi egentlig på i 2021 i forhold til generasjonen før oss?
|
Amalie Skram vgs
|
Erlend Bro Bragstad, Sondre Valestrand Næss, Håvard Mjelde, Thomas Eikanger-Halvorsen og Sindre Fure
|
Utfrysningskultur i ytringsrommet
|
Amalie Skram vgs
|
Ingrid Wittendorff Humblen, Amalie Min Bergås, Rasmus Madsen Berg og Herman Fjell Lerstad
|
Klimasøksmålet: konflikt i den norske maktfordelingen
|
Bjertnes vgs
|
Selma Mio Ellingsæter Mürer og
Holly May Peters
|
Transportbruk i Nittedal
|
Bjertnes vgs
|
Sophie Jenner
|
Klimatilpasning i Nittedal kommune
|
Bjertnes vgs
|
Hedda Hovdhaugen
|
Nordmann i utlandet
|
Blindern vgs
|
Pernille Hordvei og
Jenny Hustad-Buxrud
|
Er "glasstaket" en realitet eller kun en utdatert metafor?
|
Blindern vgs
|
Iris Elise Norenberg Høibakk
|
Bygdedyr løs på internett?
|
Blindern vgs
|
Linus Jensen og
Andreas Longva Rønning
|
Frafall og utenforskap i ungdomsidretten
|
Drammen vgs
|
Mehmet Erhan Øzturk
|
‘Kebabnorsk’ og ‘Drammensdialekta’ blant ungdommer i Drammen.
|
Drammen vgs
|
Veronika Gonczlik Fridheim
|
En farsrolle i endring
|
Drammen vgs
|
Hannah Simensen Løwe
|
Møtet mellom femininitet og maskulinitet
|
Dønski vgs
|
Kiana Jahanfar, Magnus Bekken og Pernille Naustvik
|
Samlivsbrudd - Barn og unges psykososiale påvirkning
|
Dønski vgs
|
Badra Esman og Hadi Adel
|
Afghanske kvinners møte med det norske samfunnet
|
Dønski vgs
|
Hannah Agathe Winther-Jacobsen og Gunder Johannesen
|
Hvor kommer trusselen fra? - Unges oppfattelse av terrorbildet i Norge i 2021
|
Eidsvoll vgs
|
Synne Hestetun og Sigrid Løkken Hoelsæter
|
Stemmerett i norske fengsler. En undersøkelse om hva elever og lærere tenker om stemmerett i fengsel
|
Eidsvoll vgs
|
Magnus Essén
|
Hvordan påvirker demokratiet og styresettet i Iran rettighetene til seksuelle minoriteter?
|
Eidsvoll vgs
|
Anine Rønningen-Holtet og Ragnhild Brennsæter
|
Person eller politikk? Forskning rundt påvirkningen en liten bygd har på lokalvalgene.
|
Gjøvik vgs
|
Marion Ambrose, Mina Hubak og Ida Paulsberg
|
Studieteknikker og vaner
|
Gjøvik vgs
|
Susanne Hoel og Linh Normann
|
Faktorer som reflekterer sosioøkonomiske ulikheter blant elever ved Gjøvik videregående skole og Oslo Handelsgymnasium
|
Gjøvik vgs
|
Soran Chaboki, Jessica B. Silber og Hannah Schjetne
|
En undersøkelse om rasisme i fotballen på Gjøvik - er dette et omfattende problem?
|
Heggen vgs
|
Liliane Asifiwe Rwitabira og Morten Ekløv Stunes
|
Den digitale verden
|
Heggen vgs
|
Ida Halvorsen, Elida Teigland og
Medine-Lise Semerci
|
Skoledrop-out
|
Heggen vgs
|
Beza Worku, Maria Agersborg Johansen og Marte Agersborg Johansen
|
Fargebruken i byutvikling
|
Longyearbyen skole
|
Erik E. Eggenfellner og Raad A. Qureshi
|
Kulturminner eller kultursøppel: En fordypningsoppgave innen kulturminner på Svalbard
|
Longyearbyen skole
|
Marte Nilssen Alexandersen og Liv-Anna Ringheim
|
Svalbard, i skjæringspunktet mellom øst og vest
|
Longyearbyen skole
|
Elias Vasstrand Nordås,
Noah Andreas Leinan Johannessen og Øyvind Nilsen Mørk
|
Longyearbyen - fra gruvesamfunn til lokaldemokrati
|
Mosjøen vgs
|
Mathilde Moldre og Nora Storfjell Olderskog
|
-Rundt andre vil man passe inn: ungdom og musikk som identitetsmarkør
|
Mosjøen vgs
|
Julie Johansen Otervik
|
Kommunekonflikt på indre Helgeland
|
Mosjøen vgs
|
Danica Ponjavic
|
Selvhjelplitteraturens statiske autentisitet
|
Norges Realfagsgymnas
|
Kine Victoria Sørensen og
Oscar Alexander Estensen
|
Gay af
|
Norges Realfagsgymnas
|
Sebastian Finsrud,
Lucas Christopher Flø Zwach og
Thomas Aleksander Hognestad Sennels
|
Doktrine og dissens: Hognestad-saken
|
Norges Realfagsgymnas
|
Falk Bruskeland, Theodor Korsgaard og Viljar Grinde
|
Videospill som empatimaskiner
|
Olsvikåsen vgs
|
Frida Paulsen, Thea Louise Veivåg, Peder Romøren og Marte Heimark
|
Kvinner i mannsdominerte yrker
|
Olsvikåsen vgs
|
Johanne Hauge Gjerland og Klaudia Maria Panek
|
Kvinner som hater kvinner - En kvalitativ studie av internalisert hverdagssexisme blant kvinner
|
Olsvikåsen vgs
|
Emilie Nygård, Isabel Hatløy og Lea Tøraasen
|
Korona og ensomhet
|
Oslo by steinerskole
|
Mia Amundsen og Lea Lillestøl Svanes
|
Abraham Lincoln, frigjører eller rasist?
|
Oslo by steinerskole
|
Nanna Wisted
|
Vitenskapskvinnene som forsvant
|
Oslo by steinerskole
|
Lea Garmann Østgård
|
Samenes historie - Et glemt kapittel i den norske skolen
|
Sandvika vgs
|
Tuva Louise Mollø-Christensen og
Nanna Sofie Flobak
|
Skeiv i en streit verden; en undersøkelse av unge menns opplevelse av å stå fram som homofil i løpet av ungdomstiden
|
Sandvika vgs
|
Julia Elisabeth Kræmer
|
AI-assistenten Siris underliggende sexisme
|
Sandvika vgs
|
Idun Sverdrup Tennøe og
Katrine Nybråten
Kari Anne Schanke Ask
|
Den store avgjørelsen - løse rammer i krisetid. Koronapandemien og avgjørelsen om å få barn
|
Spjelkavik vgs
|
Kristine Barstad, Ailin Gammelsæter
og Knut Garshoel
|
Menn i sykepleieryrket
|
Spjelkavik vgs
|
Anita Pour Asgharian, Lea Bjørge Segafredo og Martine Digernes Bjørnøy
|
Er unge bevisste på arbeidsforholdene klærne deres blir laget under?
|
Spjelkavik vgs
|
Amalie Garseth Jacobsen
|
Kjønnsforskjeller i bryting
|
Trondheim katedralskole
|
Anna B. A. Volløyhaug og
Maria C. Skagen
|
Og det ble lys!
|
Trondheim katedralskole
|
Julie Louise Berg Bjelke, Ingvild Skarnes, Tiril Agathe Rønningsgrind og Ingvild Reinton
|
Danser gjennom estetikken
|
Trondheim katedralskole
|
Vilde Snustad, Meriam Kayhan, Astrid Brandtzæg og Maja Stenøien
|
Fra molekyl til musikalsk opplevelse
|
Vennesla vgs
|
Gustav Drivenes, Nellie M. Cajmyr, Ingvild Abildgaard, Eline Tveit og
Ida Thomassen
|
"Ensomme Ungdomme": Ungdom og psykisk helse under koronapandemien
|
Vennesla vgs
|
Asma Mohammadi, Hanna Mykland, Erik Nygård og Bo Adrian Stølen
|
«Å se på barne-tv hjelper noen som meg»: Innvandrere og norsk
|
Vennesla vgs
|
Filip Haugland Viland, Tuva Johannessen og Sander Johansen
|
Elever i lockdown
|
Vestby vgs
|
Ingrid Bratland Tjernshaugen
|
"Å skape et monster"
|
Vestby vgs
|
Mathilde Hamre
|
"Det er alltid to sider av en sak"
|
Vestby vgs
|
Mari Eldegård Heie
Amalie Lindland
Trym Olav Jonassen Oldertrøen
Olivia Bischof
Mikkel Vaaje-Kolstad
Eirik Alvheim
Ingrid Bratberg-Jørgensen
John Kibrom Fishazion
Nicolai Francker
Mikkel Hallingstad
Sebastian Vatle Hansen
Mathias Larsen Lilleby
Mia Lemoni Lindgren
Alexander Lindås
Thea Lundberg
Mats Lunde
Selihom Abraha Mulubrhan
Victor van Nesmoen
Brage Nordbø
Vera Rosnes
Sverre Abdou Ryeng
Niklas Seilø Solheim
Elias Rognerud Storhaug
|
Effekten av høytlesing
|
Voss gymnas
|
Marte Kristoffersen, Isabel Wian og Dina Ystanes
|
Dei tabubelagte meiningane
|
Voss gymnas
|
Maria Sleen, Mona Ulevik og Elisabet Gjøstein
|
“Me får ikkje solgt dette uansett, me kastar det”
|
Voss gymnas
|
Thea Kleppe, Erlend Rong Næss og Anette Horvei
|
Har russen frikort? Ein forskingsrapport om alkohol og rusmiddels innflytelse og vesentlege verknad i russens overgangsrite.
|
Vågsbygd vgs
|
Mari Henrikke Haga
|
Fra hvilken side? En studie av synsvinkelen og dens mulige påvirkning
|
Vågsbygd vgs
|
Linea Hongzhu Hansen Kløgetvedt
|
Er islam kvinneundertrykkende, eller er det en medieskapt fremstilling?
|
Vågsbygd vgs
|
Kristian Haugen
|
Fri vilje i videregående skole
|